Finał 10 jubileuszowego konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych
W dniach 28 – 29 czerwca 2018 roku, w EC1 – Łódź Miasto Sztuki odbył się 10 jubileuszowy finał konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych.
Konkurs od 10 lat organizowany jest przez Zespół Grafiki Komputerowej i Multimediów z Instytutu Informatyki , Wydziału FTIMS Politechniki Łódzkiej.W obecnej jubileuszowej edycji współorganizatorem było EC1 – Łódź Miasto Sztuki, które udostępniło miejsce na potrzeby organizacji wydarzenia . Obecnej edycji towarzyszyły również : konferencja Computer Games Innovation, konferencja TEWI oraz hakaton Machine Learning Challenge i konkurs IoT (Internet of Things) .
W finale konkursu gościliśmy 60 zespołów ze szkół i uczelni z całego kraju, które rywalizowały w następujących kategoriach konkursowych: Game Design, Game Development, Mobile Game, Virtual Environment nad którymi sprawował opiekę Instytut Informatyki, Game Review prowadzoną przez Katedrę Mediów i Kultury Audiowizualnej UŁ, Game Graphics Conceptw kategorii Character Design w której zaproponowano temat Latarnik oraz Environment z tematem Kamienica na Kamiennej prowadzoną przez Akademię Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi.
Projekty studentów (w sumie 100 – 60 w ścieżkach GameDev i 40 w artystycznych: Game Review i Game Graphic Concept) oceniali jurorzy z ponad 50-ciu firm zajmujących się tworzeniem i produkcją gier komputerowych. Wśród nich nasi sponsorzy Sprite, Techland, CD Project RED, Teyon, Ten Square Games, SuperHot, 11bit Studios, Arifex Mundi, ARP Games, Wastelands Interactive, The Farm51 I Roboto oraz partnerzy : AMD, Infinity Ward, Promised Land Art Festival, Wacom, Hyperbook, Potęga Obrazu, CI Games, Digital Dragons, Game Industry Conference, Międzynarodowy Festiwal Komiksu I Gier w Łodzi,Fundacja Indie Games Polska, Poznań Game Arena, Spidor, galleria Bilbio Art.
Dwudniowe wydarzenie obfitowało w wiele interesujących prezentacji , prowadzonych przez osoby z branży gamedev. Uczestnicy mogli dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy dotyczących tworzenia oraz produkcji gier komputerowych. Wszystkie odczyty miały miejsce pierwszego dnia konkursu. Zasadnicza cześć odbyła się w piątek. Od godziny 9 – 14, w specjalnie przygotowanej strefie Hands On w Hali Maszyn w EC1 , jurorzy oraz liczni goście mogli osobiście pograć w gry i porozmawiać z zespołami biorącymi udział w konkursie. Po zakończeniu części Hands On, jurorzy mogli oddać głosy na projektu, które ich zdaniem były najciekawsze. Pierwsza część głosowania pozwoliła na wyłonienie Top3 z każdej kategorii konkursowej. Od godziny 15 ściśli finaliście prezentowali swoje projekty na scenie. Dzięki temu jurorzy mogli ocenić nie tylko samą grę, ale również sposób jej prezentacji. Po zakończeniu prezentacji projektów, jurorzy głosowali na jeden projekt w każdej kategorii. Całe głosowanie zostało odpowiednio przemyślane, każda firma miała jeden głos w każdej z konkursowej kategorii.
Głosowanie wyłoniło zwycięzców w poszczególnych kategoriach. Oto oni:
W kategorii Game Design główną nagrodę otrzymał zespół Untouched Unicorns za grę Lost in Art.
W kategorii Game Development nagrodę główną zdobył zespół Flavo Entertainment za grę Flavo Babilon. Jurorzy podkreślali ogromną prace zespołu wykonaną przy tworzeniu własnego silnika gier od podstaw.
Kategorię Mobile Games wygrał zespół Dynamic Trio z grą Sphase.
Virtual Environment , w której stosowano specjalny sprzęt przeznaczony do rzeczywistości wirtualnej wygrał zespół Spyscape Team z projektem Spyscape
Kategorię przeznaczoną dla artystów Game Graphics Concept wygrali: Hubert Marcinkowski za projekt postaci w ścieżce Character Design oraz Roksana Wasylko za projekt otoczenia do gry.
Najlepszym recenzentem gier w kategorii Game Review został Paweł Gąska
Ponadto nasi partnerzy i sponsorzy przyznali własne nagrody specjalne w poszczególnych ścieżkach konkursowych!
Nagroda od Młodzi w Łodzi trafiła do zespołu Untouched Unicorns.
Poznań Game Arena, Fundacja Indie Games Polska przyznała nagrody specjalne dla zespołów: Brickboat za grę Wiredheart, Drużyna A za grę Steel oraz GameSlingers za grę Ammumancer
Firma Szkolenia - Potęga Obrazu przyznała nagrodę specjalną dla Pani Adrianny Pawlaszek za koncept postaci.
Promised Land Art Festival nagrodził Pana Szymona Sobczaka, Panią Sandrę Cieślak oraz Pana Huberta Marcinkowskiego
Digital Dragons przyznał nagrody specjalne dla zespołów: Untouched Unicorns oraz Brickboat
Infinity Ward studio przyznało nagrodę dla zespołu: Flavo Entertainment za grę Flavo Babilon
Zakład Grafiki Komputerowej i Multimediów Politechniki Łódzkiej przyznał nagrodę dla zespołu Raging Geckos za grę Iron Henge
11 bit studios ufundowało nagrody specjalne dla zespołu Zamieć za grę Mage oraz Pani Beaty Stusińskiej za projekt środowiska.
Artifex Mundi przyznało nagrodę specjalną dla zespołu Flavo Entertainment.
Ekipa SUPERHOT uhonorowała zespół Pizza Connoisseurs za projekt Pizza Defender.
Firma Teyon przyznała nagrodę specjalną dla zespołu Brickboat za grę Wiredheart.
CD PROJEKT RED ufundował nagrodę dla zespołu Flavo Entertainment
Techland Wydawnictwo przyznało nagrodę specjalną dla zespołu Untouched Unicorns
Firma Sprite ufundowała nagrodę specjalną dla zespołu Lepiej nie będzie za grę Shoot 'N Hockey.
Wszyscy finaliści otrzymali również nagrody specjalne od Game Industry Conference
Sponsorzy, jurorzy partnerzy oraz goście podkreślali bardzo wysoki poziom projektów biorących udział w tegorocznej edycji konkursu. Zespoły wyróżniły się pomysłami, wykonaniem, ciekawymi rozwiązaniami technologicznymi i poczuciem humoru.
Chcieliśmy podziękować naszym patronom honorowym: Marszałkowi Województwa Łódzkiego Witoldowi Stępniowi oraz Prezydent Miasta Łodzi Hannie Zdanowskiej oraz naszym patronom: JM Rektorowi Politechniki Łódzkiej prof. dr hab. inż. Sławomirowi Wiakowi, ACM Lodz Chapter, Łódzki Klaster Gamedev, Młodzi w Łodzi, Promuje Łódzkie, Polish Game Association, Polskie Towarzystwo Badania Gier, Polskie Towarzystwo Informatyczne oraz Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego . Wydarzenie mogli Państwo oglądać w Internecie dzięki Centrum Multimedialnemu PŁ, dziękujemy za wsparcie Centrum Technologii Informatycznych PŁ. Relacje mogli Państwo wysłuchać dzięki naszym patronom medialnym: Radiu ESKA, Radiu Łódź, Studenckiemu Radiu Żak. Przeczytać o nas można dzięki portalom: Gram.pl, Pixel, Graczpospolita oraz Grakademia i skyHub Dziękujemy także za objecie patronatem medialnym wydarzenia przez TV Toya.