• ZTGK 2018
  • ZTGK 2018
  • ZTGK 2018
  • ZTGK 2018
  • ZTGK 2018
  • ZTGK 2018
  • ZTGK 2018
  • ZTGK 2018
  • ZTGK 2018
  • ZTGK 2018
  • ZTGK 2018
  • ZTGK 2018

Edycja 2016

8 ogólnopolski Konkurs Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych rozstrzygnięty. W tym roku formuła konkursu była jeszcze ciekawsza niż w ubiegłych latach. 

1 lipca 2016 roku, w Art Inkubatorze Fabryki Sztuki w Łodzi, odbył się 8 finał ogólnopolskiego Konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych. Organizowane przez Instytut Informatyki Wydziału FTIMS Politechniki Łódzkiej wydarzenie jest największym i najpoważniejszym przedsięwzięciem akademickim tego typu w Polsce. Jest to ogólnopolskie forum akademicko-biznesowe, które kompleksowo oraz systematycznie promuje i wspiera współpracę uczelni i firm z branży gier komputerowych. Oprócz kształcenia wykwalifikowanej kadry dla światowych potentatów z branży gier komputerowych, w których Wydział FTIMS Politechniki Łódzkiej ma już 13 letnie doświadczenie, konkurs oraz towarzysząca wydarzeniu konferencja Conference on Game Innovations, buduje współpracę w obszarze projektów naukowo-badawczych pomiędzy uczelniami, firmami i instytucjami kultury. 

Konferencja naukowo-biznesowa zorganizowana przez Politechnikę Łódzką i Uniwersytet Łódzki osnuta była wokół programu sektorowego GameInn ogłoszonego w tym roku przez NCBiR. Swoje referaty przedstawiło 8 firm (m.in. NCBiR, Techland, Platige Image, CDProjektRed, Dotconnect, 11bit studios, Unit9 i Techmo) jak i 10 uczelni z całej Polski (Politechnika Łódzka, Politechnika Śląska, Politechnika Warszawska, Akademia Górniczo-Hutnicza, Polsko Japońska Akademia Technik Komputerowych, Uniwersytet Łódzki, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Śląski, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach). 

Dynamicznie rozrastająca się formuła wydarzenia pozwoliła nie tylko zespołom zaprezentować przed firmami prototypy gier, niezależnym miłośnikom tworzenia gier (artystom, konceptualistom, dizajnerom i in.) spotkać się ze specjalistami z branży w ramach prowadzonych otwartych konsultacji, ale również studentom i doktorantom spotkać się z szefami działów R&D największych polskich firm z branży gier komputerowych, tj.: CDProjektRED, Techland, Platige Image, 11bit studios, Teyon, CI Games i in. Dla twórców gier, którzy myślą o komercyjnym rozwijaniu swoich projektów inspirujące propozycje miały obecne na konkursie akceleratory i inkubatory biznesowe tj. 11bit Studios, czy Dotconnect. Wybrane gry będą rozwijane pod ich skrzydłami. 

Do półfinałów Konkursu zakwalifikowało się 28 zespołów (20 w kategorii Design i 8 w kategorii Development) z 10 uczelni w całej Polsce (Politechnika Łódzka, Politechnika Śląska, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Śląski, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, PWSZ w Skierniewicach, ASP w Łodzi, AfiB Vistula ZSP9 Łódź). Do ścisłego finału przeszły po 3 zespoły w każdej kategorii: 

W kategorii Game Development zwyciężył zespół Puzzles z Politechniki Łódzkiej z grą ZeroG w składzie: Artur Wróblewski, Bartłomiej Waradziński, Hubert Marcinkowski, Maciej Filochowski i Mikołaj Druszcz.


zeroG - screencast, ZTGK from Bartłomiej Wardziński on Vimeo.

Pozostałymi finalistami w kategorii Game Development zostały zespoły:

Mashed Potatoes reprezenujący Politechnikę Łódzką z grą Red Space w składzie Bogna Dudaczyk, Grzegorz Muszyński, Jakub Rogalski, Kamil Kozłowski i Karolina Drobnik.

Red Space. A PBL project on MonoGame. from Kamil Kozłowski on Vimeo.

GRO-POL również z Politechniki Łódzkiej z grą Demensional Clash w składzie  Bartłomiej Paszkowski, Maciej Michalski i Marcin Gniewisz.


ZTGK 2016 ; Dimensional Clash ; GRO-POL from Marcin Gniewisz on Vimeo.

W kategorii Game Design zwyciężył zespół OnionMilk z Zespołu Szkół Ponagimnazjalnych nr 9 z Łodzi  z grą Pigeon Fight w składzie Maciej Nabiałczyk i Rafał Romanowicz


Pigeon Fight Trailer from OnionMilk on Vimeo.

Pozostałymi finalistami w kategorii Game Design zostały zespoły: 

Unicell Team reprezentujący Politechnikę Łódzką z grą Unicell Manager w składzie Igor Derbis, Mateusz Miągowski, Kamil Kozłowski i Jakub Rogalski.


Unicell Manager. Screencast version 1 from Kamil Kozłowski on Vimeo.

Swedish Kappa Pride z Politechniki Łódzkiej z grą Slam Jam w składzie Benjamin Almö Thorsell, Dennis Johansson, Nasir Hussein i Adam Zimny.


Slam Jam Gameplay Demo from Adam Zimny on Vimeo.

W uznaniu najwyższej jakości prezentowanych projektów 6 firm przyznało w konkursie wybranym zespołom nagrody specjalne

Firma CI Games przyznała nagrodę specjalną dla zespołu Potatoes Without Hats z Politechniki Łódzkiej  z grą Robot stole my hat w składzie Kamil Kozłowski, Jakub Rogalski, Karolina Drobnik i Bogna Dudaczyk.


Robots Stole My Hat! Screencast version 1 from Kamil Kozłowski on Vimeo.

Firma 11-bit studios przyznała nagrodę specjalną w kategorii ?grałbym? dla zespołu OnionMilk z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 9 z Łodzi z grą Pigeon Fight w składzie: Maciej Nabiałczyk i Rafał Romanowicz

Firma Platige Image przyznała nagrodę specjalną za ?najlepszą kompozycję obrazu? dla zespołu Unicell Team z Politechniki Łódzkiej z grą Unicell Manager w składzie Igor Derbis, Mateusz Miągowski, Kamil Kozłowski i Jakub Rogalski. 

Firma Techland przyznała nagrodę specjalną dla zespołu Dynamic Duo z Politechniki Łódzkiej z grą Multiversal Beatdown w składzie Hubert Marcinkowski i Artur Wróblewski. 


Multiversal Beatdown [DynamicDuo] - ZTGK 2016 Design from Artur Wróblewski on Vimeo

Firma Teyon przyznała nagrodę specjalną dla zespołu Firline Games reprezentującego Politechnikę Wrocławską,  z grą SAAAM w składzie Daniel Kończyk, Kacper Kowalczuk, Krzysztof Heldt, Marek Derkowski i Michał Antkiewicz.< 
ZTGK8 - S.A.A.A.M. from Marek Derkowski on Vimeo.

Zakład Grafiki Komputerowej i Multimediów Instytutu Informatyki Politechniki Łódzkiej przyznał nagrodę specjalną za ?najlepszy interfejs? dla zespołu Puzzles z Politechniki Łódzkiej z grą ZeroG w składzie Artur Wróblewski, Bartłomiej Waradziński, Hubert Marcinkowski, Maciej Filochowski i Mikołaj Druszcz.

Sponsorzy i partnerzy konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych i Konferencji Conference on Game Innovations:

 

Strona konkursu ZTGK: http://gry.it.p.lodz.pl 

Strona konferencji CGI: http://gry.it.p.lodz.pl/cgi 

Profil na FB: https://www.facebook.com/ztgkpl/

Podsumowanie edycji 2016 Centrum Multimedialnego Politechniki Łódzkiej

 

Ewaluacja Projektów

Na tydzień przed finałem w budynku Centrum Technologi Informatycznych odbyła się ewaluacja projektów konkursowych , z udziałem sponsorów konkursu. Poniżej film z wydarzenia

Organizator Główny

Politechnika Łódzka

Wydział FTIMS

Instytut Informatyki

Współorganizator

Sponsor Platynowy

Partner Technologiczny

 

Sponsor Złoty

Sponsor Srebrny


Teyon

  

Strategiczny Partner Instytucjonalny

Sponsor Brązowy

Partnerzy Konkursu

 

 

 

 

 

 

  
  
  

 

 

 

  

Patronat

 
 

Partnerzy uczelniani

 

Patronat medialny

   




 

 

 

 

  • Sciezki
  • Sciezki
  • Sciezki
  • Sciezki
  • Sciezki
  • Sciezki
  • Sciezki
© 2017 Your Company. All Rights Reserved. Designed By Enginetemplates.com
Free Joomla! templates by Engine Templates