Menu

Edycja 2014

Projekt, fabuła, a także oprogramowanie oraz produkcja jest autorskim dziełem studentów. To, kto wykonał najlepszy projekt ocenili specjaliści z firm produkujących gry.

We wtorek 1 lipca 2014 roku,  w Instytucie Informatyki Politechniki Łódzkiej odbył się szósty finał konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych. W tym roku w konkursie wystartowało 11 zespołów sześcio lub siedmio osobowych. Na wykonanie gier studenci mieli 15 tygodni. W tym  czasie powstały projekty, fabuła, szkice, modele 3D, tekstury, animacje, interfejs użytkownika, silnik gry oraz gameplay

W bieżącej edycji konkursu, jury tworzyło 13 firm: Ars Thanea Games, CD Projekt RED, Goddylabs, Incuvo, one2tribe, Plastic, Techland, Teyon Software & Entertainment, UNIT9, Vescom, Vivid Games, Wastelands Interactive, 11bit studios oraz pracownicy Instytutu Informatyki PŁ, Uniwersytetu Łódzkiegoi Akademii Sztuk Pięknych. Przyznano jedną nagrodę główną i cztery wyróżnienia.

Pierwsze miejsce zajęła gra "Mimus Dei" wykonana przez zespół Tall Whale w składzie: Rząsa Witold, Ciążyński Paweł, Janeczek Mateusz, Jędrzejczak Dariusz, Kubiak Krzysztof, Majewski Wojciech, Rriska Panajoti. "Mimus Dei" to Przygodowa gra akcji z elementami platformówki, w której gracz wciela się w Lalkarza kierującego bohaterem-marionetką, o imieniu Nin, walczącym ze złym Demonem. Walka toczy się w świecie starożytnego sumeryjskiego mitu o zejściu Inanny do świata podziemi. Stawką pojedynku jest dusza porwanej córki Lalkarza, która zostanie uwolniona tylko, kiedy Lalkarz uratuje z pomocą Nina boginię Inanę, do czego nie chce dopuścić Demon, który włada głównym czarnym charakterem -- królową świata podziemi, Ereszkigal.  


Tall Whale - Mimus Dei

Wyróżnienie za wartość merytoryczną otrzymał zespół DonKeys, za grę „Spectrum” wykonaną przez zespół w składzie: Bielak Adrianna, Głąbicki Mateusz, Jach Sonia, Kosiński Michał, Otto Ewelina, Owczarczyk Michał. „Spectrum” to przygodowo-logiczna gra FPP, która przenosi gracza w czasy polskiej, fabrykanckiej Łodzi z roku 1900, gdzie kierując zamkniętym w starym aparacie i zagubionym w nieznanej dotąd rzeczywistości bohaterem, odkrywa intrygi  i rozwiązuje zagadki, przybliżając go tym samym do powrotu do swoich czasów.


DonKeys - Spectrum

Wyróżnienie za mechanikę i klimat gry otrzymała Grupa BN (Bez Nazwy) za grę „STORM”. Grupę tworzyli: Barczyński Łukasz, Bruchajzer Ewa, Królak Mateusz, Pawlak Damian, Rogala Piotr, Wyroda Tomasz, Zdunek Damian. Jest to gra zręcznościowo - przygodowa, opowiadająca o losach porwanego chłopca poddanego serii dziwacznych eksperymentów. Zyskuje on możliwość kontrolowania zjawisk pogodowych (podobnie jak jedna z bohaterek X-Man), dzięki czemu pokonuje on długą drogę do domu, ścigany przez złowrogie roboty. Gracz pomaga chłopcu dotrzeć do domu, korzystając z jego niesamowitych zdolności.

 
Grupa BN - STORM

Kolejne wyróżnienie za oryginalność świata i rozwiązań przyjętych w grze otrzymała grupa The Buggers za grę „Ants in pants” w składzie: Daszuta Marcin, Jóźwiak Damian, Kłysiński Mariusz, Płuska Miłosz, Rynkiewicz Filip, Rzepecki Piotr, Świerczyński Radosław. „Ants in pants” jest grą typu RTS (real time strategy),  której gracz wciela się w głównodowodzącego rojem mrówek, który musi bezpiecznie przeprowadzić swoich podwładnych przez las, w celu zabezpieczenia ich bytu na świecie. Zadanie jest trudne ponieważ na drodze gracza pojawiają się różne niebezpieczeństwa: przeszkody naturalne, drapieżniki, a także ścigający nas podpalacz z lupą.

 
The Buggers - Ants in pants

Zespół Try Catch został wyróżniony za środowisko oraz przywołania wspomnień, zwłaszcza u niektórych członków jury, w grze „House of War”. Skład zespołu stanowili: Cander Łukasz, Jankowski Tobiasz, Kopertowski Dawid, Łachacz Filip, Majczyk Adam, Marszał Piotr.  House of Warto uproszczony symulator lotu zabawkowych samolotów bojowych. Gracz wciela się w rolę pilota modeli z Kolekcji Zimnowojennej. Polem bitwy jest dom modelarza i kolekcjonera wypełniony rzeczami codziennego użytku. Skrzydło w skrzydło ze swoją eskadrą, gracz będzie  stawić opór bezwzględnej Kolekcji Współczesnej.

 
Try Catch - House of War

Tegoroczna edycja konkursu zgromadziła największa jak do tej pory liczbę uczestników, a także firm z branży komputerowej, które swoją obecnością oraz udziałem w jury podniosło rangę naszego konkursu. Mamy nadzieję że rosnące zainteresowanie studentów oraz coraz silniejsza współpraca ze specjalistami branży gier komputerowych, przyczyni się do poszerzenia przyszłorocznych edycji o kolejnych uczestników i kolejne firmy.

Powrót na górę