Menu

Edycja 2016

8 ogólnopolski Konkurs Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych rozstrzygnięty. W tym roku formuła konkursu była jeszcze ciekawsza niż w ubiegłych latach. 

1 lipca 2016 roku, w Art Inkubatorze Fabryki Sztuki w Łodzi, odbył się 8 finał ogólnopolskiego Konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych. Organizowane przez Instytut Informatyki Wydziału FTIMS Politechniki Łódzkiej wydarzenie jest największym i najpoważniejszym przedsięwzięciem akademickim tego typu w Polsce. Jest to ogólnopolskie forum akademicko-biznesowe, które kompleksowo oraz systematycznie promuje i wspiera współpracę uczelni i firm z branży gier komputerowych. Oprócz kształcenia wykwalifikowanej kadry dla światowych potentatów z branży gier komputerowych, w których Wydział FTIMS Politechniki Łódzkiej ma już 13 letnie doświadczenie, konkurs oraz towarzysząca wydarzeniu konferencja Conference on Game Innovations, buduje współpracę w obszarze projektów naukowo-badawczych pomiędzy uczelniami, firmami i instytucjami kultury. 

Konferencja naukowo-biznesowa zorganizowana przez Politechnikę Łódzką i Uniwersytet Łódzki osnuta była wokół programu sektorowego GameInn ogłoszonego w tym roku przez NCBiR. Swoje referaty przedstawiło 8 firm (m.in. NCBiR, Techland, Platige Image, CDProjektRed, Dotconnect, 11bit studios, Unit9 i Techmo) jak i 10 uczelni z całej Polski (Politechnika Łódzka, Politechnika Śląska, Politechnika Warszawska, Akademia Górniczo-Hutnicza, Polsko Japońska Akademia Technik Komputerowych, Uniwersytet Łódzki, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Śląski, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach). 

Dynamicznie rozrastająca się formuła wydarzenia pozwoliła nie tylko zespołom zaprezentować przed firmami prototypy gier, niezależnym miłośnikom tworzenia gier (artystom, konceptualistom, dizajnerom i in.) spotkać się ze specjalistami z branży w ramach prowadzonych otwartych konsultacji, ale również studentom i doktorantom spotkać się z szefami działów R&D największych polskich firm z branży gier komputerowych, tj.: CDProjektRED, Techland, Platige Image, 11bit studios, Teyon, CI Games i in. Dla twórców gier, którzy myślą o komercyjnym rozwijaniu swoich projektów inspirujące propozycje miały obecne na konkursie akceleratory i inkubatory biznesowe tj. 11bit Studios, czy Dotconnect. Wybrane gry będą rozwijane pod ich skrzydłami. 

Do półfinałów Konkursu zakwalifikowało się 28 zespołów (20 w kategorii Design i 8 w kategorii Development) z 10 uczelni w całej Polsce (Politechnika Łódzka, Politechnika Śląska, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Śląski, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, PWSZ w Skierniewicach, ASP w Łodzi, AfiB Vistula ZSP9 Łódź). Do ścisłego finału przeszły po 3 zespoły w każdej kategorii: 

W kategorii Game Development zwyciężył zespół Puzzles z Politechniki Łódzkiej z grą ZeroG w składzie: Artur Wróblewski, Bartłomiej Waradziński, Hubert Marcinkowski, Maciej Filochowski i Mikołaj Druszcz.


zeroG - screencast, ZTGK from Bartłomiej Wardziński on Vimeo.

Pozostałymi finalistami w kategorii Game Development zostały zespoły:

Mashed Potatoes reprezenujący Politechnikę Łódzką z grą Red Space w składzie Bogna Dudaczyk, Grzegorz Muszyński, Jakub Rogalski, Kamil Kozłowski i Karolina Drobnik.

Red Space. A PBL project on MonoGame. from Kamil Kozłowski on Vimeo.

GRO-POL również z Politechniki Łódzkiej z grą Demensional Clash w składzie  Bartłomiej Paszkowski, Maciej Michalski i Marcin Gniewisz.


ZTGK 2016 ; Dimensional Clash ; GRO-POL from Marcin Gniewisz on Vimeo.

W kategorii Game Design zwyciężył zespół OnionMilk z Zespołu Szkół Ponagimnazjalnych nr 9 z Łodzi  z grą Pigeon Fight w składzie Maciej Nabiałczyk i Rafał Romanowicz


Pigeon Fight Trailer from OnionMilk on Vimeo.

Pozostałymi finalistami w kategorii Game Design zostały zespoły: 

Unicell Team reprezentujący Politechnikę Łódzką z grą Unicell Manager w składzie Igor Derbis, Mateusz Miągowski, Kamil Kozłowski i Jakub Rogalski.


Unicell Manager. Screencast version 1 from Kamil Kozłowski on Vimeo.

Swedish Kappa Pride z Politechniki Łódzkiej z grą Slam Jam w składzie Benjamin Almö Thorsell, Dennis Johansson, Nasir Hussein i Adam Zimny.


Slam Jam Gameplay Demo from Adam Zimny on Vimeo.

W uznaniu najwyższej jakości prezentowanych projektów 6 firm przyznało w konkursie wybranym zespołom nagrody specjalne

Firma CI Games przyznała nagrodę specjalną dla zespołu Potatoes Without Hats z Politechniki Łódzkiej  z grą Robot stole my hat w składzie Kamil Kozłowski, Jakub Rogalski, Karolina Drobnik i Bogna Dudaczyk.


Robots Stole My Hat! Screencast version 1 from Kamil Kozłowski on Vimeo.

Firma 11-bit studios przyznała nagrodę specjalną w kategorii „grałbym” dla zespołu OnionMilk z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 9 z Łodzi z grą Pigeon Fight w składzie: Maciej Nabiałczyk i Rafał Romanowicz

Firma Platige Image przyznała nagrodę specjalną za „najlepszą kompozycję obrazu” dla zespołu Unicell Team z Politechniki Łódzkiej z grą Unicell Manager w składzie Igor Derbis, Mateusz Miągowski, Kamil Kozłowski i Jakub Rogalski. 

Firma Techland przyznała nagrodę specjalną dla zespołu Dynamic Duo z Politechniki Łódzkiej z grą Multiversal Beatdown w składzie Hubert Marcinkowski i Artur Wróblewski. 


Multiversal Beatdown [DynamicDuo] - ZTGK 2016 Design from Artur Wróblewski on Vimeo

Firma Teyon przyznała nagrodę specjalną dla zespołu Firline Games reprezentującego Politechnikę Wrocławską,  z grą SAAAM w składzie Daniel Kończyk, Kacper Kowalczuk, Krzysztof Heldt, Marek Derkowski i Michał Antkiewicz.< 
ZTGK8 - S.A.A.A.M. from Marek Derkowski on Vimeo.

Zakład Grafiki Komputerowej i Multimediów Instytutu Informatyki Politechniki Łódzkiej przyznał nagrodę specjalną za „najlepszy interfejs” dla zespołu Puzzles z Politechniki Łódzkiej z grą ZeroG w składzie Artur Wróblewski, Bartłomiej Waradziński, Hubert Marcinkowski, Maciej Filochowski i Mikołaj Druszcz.

Sponsorzy i partnerzy konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych i Konferencji Conference on Game Innovations:

 

Strona konkursu ZTGK: http://gry.it.p.lodz.pl 

Strona konferencji CGI: http://gry.it.p.lodz.pl/cgi 

Profil na FB: https://www.facebook.com/ztgkpl/

Podsumowanie edycji 2016 Centrum Multimedialnego Politechniki Łódzkiej

 

Ewaluacja Projektów

Na tydzień przed finałem w budynku Centrum Technologi Informatycznych odbyła się ewaluacja projektów konkursowych , z udziałem sponsorów konkursu. Poniżej film z wydarzenia

Powrót na górę