Menu

Edycja 2015

We wtorek 30 czerwca 2015 roku, w sali widowiskowo-konferencyjnej Politechniki Łódzkiej, odbył się siódmy finał konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych organizowany przez Instytut Informatyki wydziału Fizyki Technicznej Informatyki  i Matematyki Stosowanej. Projekty  gier wykonane przez studentów ocenili przedstawiciele wiodących w Polsce firm zajmujących się produkcją gier komputerowych oraz pracownicy ośrodków akademickich prowadzących kierunki i specjalności studiów związanych z grami komputerowymi.  

W tym roku konkurs po raz pierwszy miał charakter ogólnopolski. W dwóch ścieżkach wystartowało 18 zespołów sześcioosobowych. W ścieżce Game Development, polegającej na stworzeniu gry od podstaw,  zaprezentowało się 8 zespołów, w  ścieżce  Game Design, w której zespoły korzystały z gotowego silnika gry – Unity3D,  oglądaliśmy prezentację 10 zespołów. Zespoły reprezentowały następujące ośrodki akademickie: Uniwersytet Śląski wydział Informatyki i Nauk o Materiałach, Państwową Wyższą Szkołę Zawodową w Skierniewicach wydział Nauk Przyrodniczych i Technicznych, Politechnikę Łódzką wydział Fizyki Technicznej Informatyki i Matematyki Stosowanej. 
Na wykonanie gier studenci mieli 15 tygodni. W tym czasie powstały gotowe dema gier na które składały się: fabuła, szkice, modele 3D, tekstury, animacje, interfejs użytkownika, silnik gry oraz gameplay.

Konkurs ma już uznaną w kraju pozycję, którą po raz kolejny silnie podkreśla wsparcie ze strony prawie wszystkich polskich firm z branży gier komputerowych, stanowiących jury konkursu. Głównym partnerem technologicznym był Microsoft, a sponsorami strategicznymi konkursu zostały firmy: ATGames, Techland, Teyon, The Farm 51, Vivid Games, zaś rangę sponsora przyjęły firmy: 11 bit studios, CD Projekt RED, Vescom, Westland Interactive oraz SUPERHOT. Ponadto jury zaszczyciły swoją obecnością przedstawiciele firm Incuvo, Plastic, Efektpol, Spidor, UNIT9 oraz Uniwersytetu Śląskiego, PWSZ w Skierniewicach, Instytutu Informatyki Politechniki Łódzkiej, Uniwersytetu Łódzkiego i Akademii Sztuk Pięknych.

Konkurs został objęty patronatem JM Rektora Politechniki Łódzkiej prof. Stanisława Bieleckiego,  Prezydenta Miasta Łodzi Hannę Zdanowską, Marszałka Województwa Łódzkiego Witolda Stępnia oraz  Łódzkiego Klastera GameDev
Przyznano po trzy nagrody ( pierwsze miejsce i dwa wyróżnienia) w  dwóch kategoriach konkursowych. 
Pierwsze miejsce w kategorii Game Development zajęła gra "The Hunt" wykonana przez zespół  50 shaders of gray w składzie: Łukasz Nizik, Łukasz Spierewka, Konrad Piechota, Marta Stelmaszewska, Rafał Woźniak. 
“The Hunt” to komputerowa gra FPS. Gracz wciela się w postać samotnego łowcy nagród, który przemierza planetę Voluntis, opuszczoną ludzką metropolię. Jego celem jest polowanie na mechanicznych tytanów zwanych Apostołami. Na końcu drogi musi zmierzyć się z najpotężniejszym przeciwnikiem.

"The Hunt" - 50 shaders of gray

Wyróżnienie za pomysł  otrzymał zespół Raisin’ za grę „Cyber20”. W składzie: Barłomiej Dobrowolski, Jakub Dziedzic, Patrycja Grad, Kamil Lorenc, Marcin Stańczak, Jan Wojciechowski. Gra utrzymana w elektryzujących, cyberpunkowych klimatach, przedstawiona w rzucie izometrycznym. Gracz wciela się w hakerkę Samanthę i przy pomocy zbuntowanej sztucznej inteligencji Theo - hakuje używając autorskiego języka komend przywracając do użytku zniszczone generatory, omijając i niszcząc systemy obronne korporacji, która prywatyzuje tlen. Utalentowana programistka w ten sposób chce się zemścić na korporacji, która przyczyniła się do zaginięcia jej ojca. Między Samanthą i Theo tworzy się więź, która może okazać się zabójcza.

"Cyber20" - Raisin'

Wyróżnienie za gameplay otrzymała grupa Sześciu Muszkieterów za grę „Za Sterem”. Grupę tworzyli: Roman Chomik, Jakub Dziworski, Emil Magnuski, Michał Niedomagała, Igor Siciński.
Za Sterem to gra wyścigowa z elementami akcji dziejąca się na ocenie pośród wysp. Gracz steruje swoim statkiem pirackim i zmierza się z przeciwnikami. Może również podjąć walkę aby pozbyć się konkurencji lub zmniejszyć jej szanse na dotarcie do celu. Najstraszliwsza z wysp zdradzieckiego archipelagu jest stolicą piratów, gdzie każda informacja o nawet najmniejszym skarbie jest na wagę złota i szybko roznosi się między piratami, co prowadzi do wyścigów okrętów do skarbów oraz bitew o ładownie frachtowców. Trzeba się zdecydować, jaką taktykę obrać oraz jak ulepszać swój okręt, aby zawsze być pierwszym do skarbu, lub też jedynym pozostałym na wodach. Pośród wysp archipelagu liczą się umiejętności nawigacji i żeglugi, a wiatr i fale nie zawsze są ci przychylne. Inne załogi są bezlitosne i nie zawahają się użyć wszelkiego rodzaju oręża przeciw nam, jednak my nie pozostajemy dłużni…
 "Za Sterem" - Sześciu Muszkieterów

Wszystkie zespoły reprezentowały Instytut Informatyki  Politechniki Łódzkiej  
W drugiej kategorii konkursowej Game Design, jury wyłoniło jednego zwycięzcę i przyznało dwa wyróżnienia.

Pierwsze miejsce zajęła grupa Ship Crew za grę „Ship in Five” .Grupa prezentowała się w składzie: Bartłomiej Dobrowolski, Katarzyna Marchwacka, Łukasz Nizik, Konrad Piechota, Łukasz Spierewka, Anna Walasek.  
Ship In Five to gra w środowisku 3D z izometryczym widokiem kamery, w której dwójka graczy stara się dostarczyć tajemniczy ładunek na planetę Lamaria w międzyczasie dbając o to, aby dotrzeć tam w jednym kawałku. W trakcie gry na terenie statku pojawiają się różne problemy m.in usterki do naprawienia, nim się spalą, manewrowanie podczas nalotu asteroid. Wraz rozwojem gry rośnie skala trudności, czym bliżej celu tym kosmiczni piraci będą bardziej zdesperowani, co wymusi na graczach podział obowiązków w celu zwiększenia efektywności i współpracy.


"Ship in Five"  - Ship Crew

Wyróżnienie za mechanikę otrzymała grupa EXEcutoners w składzie: Krzysztof Fudro, Adam Kowal, Mateusz Mowel, Artur Nowicki, Daria Rytelewska, Magdalena Tatarczany, reprezentująca Uniwersytet Śląski, wydział Informatyki i Nauk o Materiałach, za grę „Kingdom beyond the Clouds”  
„Kingdom Beyond the Clouds” to gra z gatunku „hack n’ slash”, której głównym celem jest odkrywanie rozbudowanego świata  pełnego niebezpieczeństw, pokonywanie atakujących nas  wrogów oraz poznawanie pięknych elementów otoczenia inspirowanych tradycyjną japońską kulturą. Bohaterką gry jest  Amatea  - waleczna królowa, zdeterminowana aby odzyskać tron odebrany jej podstępnie przez złą siostrę bliźniaczkę, siejącą obecnie spustoszenie w Królestwie Pośród Chmur. W misji pomaga jej towarzyszka, którą opcjonalnie może kierować drugi gracz.

"Kingdom Beyond the Cloud" - EXEcutoners

Zespół  Stowarzyszenie Elokwentnych Troglodytów został wyróżniony za pomysł. Zespół zaprezentował grę „Rewid”.  Skład zespołu stanowili: Roman Chomik, Jakub Dziworski, Jonatan Gostyński, Mateusz Lewandowski, Kacper Madejak, Filip Wiechowski.
"Rewind to gra która łączy w sobie cechy gry skradankowej i logicznej z widokiem z perspektywy trzeciej osoby. Główny bohater wchodzi w posiadanie osobistego wehikułu czasu.Podczas podróży w czasie gracz pozostaje w miejscu, a jego wersja z przeszłości odtwarza wykonane wcześniej akcje. Pozwala to na efektywne istnienie jednocześnie w kilku miejscach."

"Rewind" - Stowarzyszenie Elokwentnych Troglodytów

Tegoroczna edycja konkursu zgromadziła największa jak do tej pory liczbę uczestników, startowało w niej 18 zespołów, a także firm z branży komputerowej, które swoją obecnością oraz udziałem w jury podniosło rangę naszego konkursu. Mamy nadzieję że rosnące zainteresowanie studentów oraz coraz silniejsza współpraca ze specjalistami branży gier komputerowych, przyczyni się do poszerzenia zainteresowania kolejnymi edycjami do uczestnictwa w  których serdecznie wszystkich zapraszamy.

 

Powrót na górę